Rozvrh hodin - Bloková výuka

 

 

 

  7.55-8.40 8.50-9.35 9.50-10.35 10.45-11.30 11.40-12.25
PONDĚLÍ ČJ M PRV ČT/PS TV
ÚTERÝ ČJ M PRV HV ČT/PS
STŘEDA ČJ M ČT/PS TV  
ČTVRTEK ČJ M ČT/PS PV  
PÁTEK ČJ M ČT/PS VV  

Hudební výchovu vyučuje paní učitelka Mgr. Lenka Valková

 

 

___________________________________________________________________________________________________________________

 

 

LETOS SI BUDEME UŽÍVAT BLOKOVÉ VÝUKY

 

1. BLOK: 8.00 - 9.35

2. BLOK: 9.50 - 11.30

3. BLOK: 11.40 - 12.25

 

____________________________________________________________________________________________________________________

 

 Jak probíhá daltonský blok. 

 

Děti mají připravenou práci, která se týká opakování a procvičování probraného učiva. 

Samostatná práce je rozdělena na dvě části 

povinný úkol, který je barevně rozlišen (ČJ, M, PRV) a

extra úkol (hádanky, křížovky, vyhledávání informací v encyklopediích, internetu...).

Všechny úkoly jsou na začátku bloku vysvětleny, děti mají prostor i na případné dotazy.

 

Poté si děti samy rozhodnou, kterým úkolem začnou.

Po dokončení a odevzdání pracovních listů si označí na nástěnce barevným špendlíkem,

který předmět dokončily a volí si další.

V průběhu plnění úkolů si mohou kdykoli udělat malou přestávku

(svačina, nebo si odejdou na WC – jsou dána určitá pravidla).

 

Po dokončení povinných úkolů pracují na extra úkolech,

nebo si hrají na koberci didaktické hry.

Musí, ale dodržet jedno základní pravidlo - nerušit své spolužáky při práci.

 

Dokončená práce bude hodnocena vybarvováním určitým počtem dílku na daltonském metru.

Velkou výhodou tohoto hodnocení je, že je odměněno každé dítě.

Na konci daltonského bloku ještě děti samy ústně hodnotí,

které úkoly se jim líbily, nelíbily, které byly těžké nebo lehké.

Jestli se jim dnešní den líbil a jak se jim pracovalo. 

 

Tento způsob práce se také promítá do běžného vyučování.

Zrychlí se práce, žáci řeší úkoly samostatněji.

Jsou schopni si přečíst sami zadání a snaží se navrhnout řešení.

Ve třídě se navozuje kamarádská atmosféra,

dovedou naslouchat jeden druhému a pomáhat slabším.